Pengaruh Sistem Pengukuran Kinerja dan Sistem Reward terhadap Total Quality Management dan Kinerja Managerial pada Mic Transformer Surabaya

DOI: https://doi.org/10.21070/jkmp.v1i2.420

Author (s)


(1) * Wahyu Eko Pujianto   (Prodi Manajemen - Fakultas Ekonomi - Universitas Muhammadiyah Sidoarjo)  
        Indonesia
(*) Corresponding Author

Abstract


This causative research is aimed to present the influence of any system of performance measurement and rewards system towards the implementation of total quality measurement and managerial performance on the mics of transformers in Surabaya. The population of the research was all 56 employees of the MIC transformers, and the technique used total sampling. The technique of collecting data is done by the spread of questionairre. The technique of analysis was linear regression by using f test and t test to test the hypothesis. The results indicated that system of performance measurement and rewards system has an influence toward the implementation of TQM and managerial performance. It showed that the better system of measurement on the performance of employees and the rewards system applied by a company would increase TQM and managerial performance produced by the company. The greater attention to the needs of company employees, the more productivity the company will get.


Keywords

performance measurement systems; reward systems; TQM; managerial performance



Full Text: PDF



References


Anwar. (2004). Motivasi dan Kinerja. Jakarta: Rineka Cipta.

Arifiyani, H. A., dan Sukirno. (2012). Pengaruh Pengendalian Intern, Kepatuhan dan Kompensasi Manajemen Terhadap Perilaku Etis Karyawan (Studi Kasus PT Adi Satria Abdi di Yogyakarta). Jurnal Nominal , Volume I Nomor I.

Ghozali, I. (2006). Aplikasi Analisis Multivariat dengan Program SPSS. Cetakanke IV. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro

Griffin, J. (2004). Manajemen, alih bahasa Gina Gania. Jakarta: Erlangga.

Hariandja, M. TE. (2007). Manajemen Sumber Daya Manusia: Pengadaan, Pengembangan, Pengkompensasian, dan Peningkatan Produktivitas Pegawai. Jakarta: PT. Grasindo.

Hasibuan, M. S.P. (2006). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Bumi Aksara.

Hidayat, A. (2007). Strategi Six Sigma. Jakarta: Elex Media Komputindo.

Ivancevich, K., dan Matteson. (2007). Perilaku dan Manajemen Organisasi, Edisi Ketujuh. Jakarta: Erlangga. Mahsum, M. 2006. Pengukuran Sektor Publik. Yogyakarta: BPFE UGM.

Mardiyah, A. A., dan Listianingsih. (2005). Pengaruh Sistem Pengukuran Kinerja, Sistem Reward, Dan Profit Center Terhadap Hubungan Antara Total Quality Management Dengan Kinerja Manajerial. Jurnal SNA VIII Solo, 15 – 16 September 2005

Mathis, R. L.,dan J. H. Jackson. (2009). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Salemba Empat.

Mulyadi. (2004). Akuntansi Manajemen Konsep, Manfaat & Rekayasa. Jakarta: Salemba Empat.

Narsa, I. M., dan R. D. Yuniawati. (2003). Pengaruh Interaksi Antara Total Quality Management Dengan Sistem Pengukuran Kinerja Dan Sistem Penghargaan Terhadap Kinerja Manajerial (Studi Empiris pada PT. Telkom Divre V Surabaya). Jurnal Akuntansi & Keuangan Vol. 5, No. 1, Mei 2003: 18 - 34

Oakland, J. S. (2002). Total Quality Management.

Rahman, S. N. HM., dan S. Handayani. (2007). Pengaruh Sistem Pengukuran Kinerja Terhadap Kejelasan Peran, Pemberdayaan Psikologis Dan Kinerja Manajerial (Pendekatan Partial Least Square) Penelitian Terhadap Manajer Perusahaan Manufaktur Di Jawa Tengah). Simposium Nasional Akuntansi X, Unhas Makasar 26-28 Juli 2008.

Rivai, V., dan E. J. Sagala. (2009). Manajemen Sumber Daya Manusia Untuk Perusahaan: Dari Teori ke Parktik. Jakarta: PT Raja Grafindo

Persada. Silalahi, U. (2009). Metode Penelitian Sosial. Bandung: PT Refika Aditama.

Simamora, H. (2001). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Bina Rupa Aksara.

____________. (2006). Manajemen Sumber Daya Manusia, Edisi 2. Yogyakarta: STIE YKPN.

Sirait, J. (2006). Memahami Aspek-Aspek Pengelolaan Sumber Daya Manusia Dalam Organisasi. Jakarta: PT Grasindo

Sugiyono. (2010). Statistika Untuk Penelitian. Bandung: ALFABETA.

_________. (2012). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif Dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sukoco, B. M. (2007). Manajemen Administrasi Perkantoran Modern. Jakarta: Erlangga.


Article View

Abstract views : 871 times | PDF files viewed : 487 times

Dimensions, PlumX, and Google Scholar Metrics

10.21070/jkmp.v1i2.420


Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2013 JKMP (Jurnal Kebijakan dan Manajemen Publik)

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.